miercuri, 5 februarie 2014

DESPRE LUME SI VIATA
...pe noi oamenii, sunt doua mari lucruri care ne trag in jos si ne afecteaza viata si existenta: frica si mandria.
    Ca sa poti duce o viata echilibrata insa, sa poti depasi anumite bariere in viata cotidiana, nu-ti trebuie nici prea multe resurse si nici prea multa inteligenta. Este suficient sa fii destul de inteligent, cat sa privesti lucrurile in ansamblu, sa-ti formezi o conceptie corecta despre lume si viata si sa preconizezi anumite lucruri, bazandu-te pe experienta anterioara (proprie si a celorlalti) precum si pe evolutia istorica a lucrurilor si ciclicitatea lor, INSA:
- sa nu cumva sa pui la suflet, intrucat "ati da seama de anumite lucruri", este echivalent cu "a constientiza ca nu ai nici o sansa in fata colosilor", deci cu FRICA. 
        si ajungem exact la MOLIILE care ne erodeaza viata, sufleul, existenta.. mentionate mai sus.
        In acest caz, intervine religia, credinta ca noi suntem speciali, ca Dumnezeu ne iubeste pe noi ca si pe sine INSUSI (nu ca asta nu s-ar aplica in cazul fiecarui individ in parte, dar ne ajuta sa depasim anumite momente, ne da curaj si CREDINTA);
- sa nu cumva sa cazi, situatia cel mai des intalnita, in pacatul MANDRIEI: "eu stiu, eu am stiut, eu sunt cel mai tare", ca te duci dracului de tot, este molia mai periculoasa decat frica, macar frica ne tintuieste in loc, nu ne permite sa profitam de ocazii si sa INCERCAM CA N-AVEM CE PIERDE. Mandria ne duce direct in jos, ca un lift elegant din sticla care are doar buton coborare. 

        So, revenind la OM, fiinta superioara, pe cat de MONDENA, pe atat de complexa, ce are ea nevoie pentru a fi si COOL, si ECHILIBRATA, si A REAL SURVIVOR...? 
        Ne-am intrebat vreodata sau... de cate ori vine esecul peste noi, de fiecare data cand lucrurile nu ies asa cum ni le-am planificat, ori de cate ori iesim pe locul doi (in cazul fericit) sau penultimii... in loc sa cautam solutii de imbunatatire, sa vedem "unde naibilor am gresit" sau "let' see, la ce o sa-mi foloseasca experienta asta interesanta"... noi ne consumam energia cautand un VINOVAT, un favorizat, un PILOS, o NEDREPTATE? De cate ori? aproape intotdeuna. 

de cate ori?: 
- De cate ori m-am bucurat sincer cand am stat langa un om care e mai TARE ca mine ("frate, am de la cine invata ceva bun, ZUPER TARE!; frate, am un model in viata de toata stima, i like it!")? 

- De cate ori am multumit cerului ca o cunostinta de-a mea si-a luat ceva ce eu imi doream de mult si nu am avut posibilitate sa cumpar ("frate, deci se poate! Inseamna ca maine o sa am si eu! COOL! si daca nu o sa am, cu siguranta o sa-mi imprumute; a propos de reclama "cand o sa fiu mare o sa ma lase sa-i conduc masina")? 
                    
de cate ori? 
                  
sunt un om fericit azi?
eu SUNT! Ei, cum suna SUNT! Nu-i asa ca suna important? odata cu conotatia de FERICIT, a doua oara cu cea de EXISTANTA! 

- cate vise am avut si nu s-au indeplinit de la sine? A, sau ti-a fost frica sa visezi? 

- peste cate necazuri ai trecut zambind ca un invingator in arena? Poti sa-ti amintesti de ele sau doar cu durere in suflet? 
    Daca inca te mai doare, inseamna ca inca esti legat acolo de ele. Vezi ce faci si scapa de ele ca, tot chinuindu-te in lantul amintirilor, stai in curtea durerii. 
                      JUMP! afara lumea e mult mai frumoasa! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu